WARGA SCP

Sabtu, April 16, 2011

MEMBACA JAMBATAN ILMU

sambil2 kira hasil jualan susu getah kat meja kerja bapak ditepi hutan ni
sambil mendalami ilmu photograpy kat internet dan buku

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم dan Selamat Sejahtera

ALHAMDULILLAH

Tempohari masa bapak menghadiri perjumpaan pembancuh-pembancuh simen sedunia di KL, bapak sempat lari sekejap ke Pertama Kompleks . Rasa dah 30 tahun bapak tak jejak kaki ke situ.

Tujuan bapak hanya untuk mendapatkan koleksi buku ni yang tiada dijual dipasaran . Hanya di jual di kedainya sahaja . Hasil pengalaman Pak Wan selama 50 tahun berkecimpung dalam dunia fotograpi.

Sempat juga bapak bertemu dgn Pak Wan yang dah agak berumur , berbual2 tentang pengalamannya menjadi jurugambar rasmi dari zaman jepun lagi di Singapura.

Harganya RM95 tak menjadi masalah krn ilmunya selama 50 tahun tak ternilai dgn harga buku ni . Bapak belum khatam lagi buku ni krn sambil baca sambil praktikal sekali. Banyak tips2 yang berguna dari seorang yg sangat berpengalaman dalam dunia photograpy.




mungkin lps bapak dah khatam
bapak boleh menghasilkan foto lebih cantik dan kreatif
dari yang ini
next project will come soon another 1 month from now
hope my equipment ND B+W 72mm filter will get as soon as posible
before we are going

7 ulasan:

  1. salam dari Makkah Pak rejeki...


    woww...dah khatam buku aarr....
    boleh la mai 'shoot' kat cini...


    waslam

    BalasPadam
  2. assalamualaikum

    mana bapak beli buku tu eh? ~

    BalasPadam
  3. waalaikumsalam cl

    hehehe karang kita sampai nak shoot, dia pulak yg balik hahaha

    BalasPadam
  4. waalaikumsalam manje

    sungguh "berisi" buku ni
    takde di pasaran, hanya di kedai pak wan ni je kat pertama kompleks

    addressnya
    REDZUAN FOTOMEDIA
    Lot GF 02, IMEJ CERIA
    KOMPLEKS PERTAMA KUALA LUMPUR

    ingat kompleks pertama, bukan SOGO hehehe

    BalasPadam
  5. kak nab

    kami budak baru belajar kak hehehe

    BalasPadam
  6. pak itam...BHS dah gi kedai dia ...saja jenjalan....baik orangnya...punya la baik sampai dia sanggup sama-sama ikut kalau nak pilih kamera....BHS pulak yang naik malu... ^_^....BHS suka la buku dia...pantang sebut buku BHS ni...kekadang beli , yang belum baca dan khatam berlambak...adoiiii.....eloook le tu...kan kan kan....^_*

    BalasPadam