WARGA SCP

Selasa, Februari 05, 2013

PART 42 USA : 3 MINUTES LIKE 30 MINUTES

ALHAMDULILLAH

Untuk golongan dewasa, harga tiket untuk sehari adalah USD 87.00. Lebih kurang RM 261.00 . Nasib baik aku golongan kanak-kanak tua riang dalam lingkungan umur 3-9 tahun yang hanya perlu bayar USD 81.00 (RM 252.00)  je hahaha

Kalau nak free , kena pakai pampers la jawabnya bila nak masuk Disneyland Park California ni kerana bawah 3 tahun kira tak perlu bayar.

Di sebelah pantai timur USA , terdapat juga "The Disney Theme Parks" yang terdiri dari Magic Kingdom, Epcot, Disney's Hollywood Studios dan  Disney's Animal Kingdom.  Bezanya di pantai timur USA ni takde Disneyland Parks . Tu nampak gaya nak kena pergi tu sebelah east coast USA nanti , tapi tak tahulah kala tahunnya hehehe






Selain dari dua buah kapal ni iaitu Colombia dan Mark Twain riverboat, terdapat jugak banyak perahu atau kenu yang turut belayar di River of America ni, tapi yang menjadi tanda tanya ku walaupun sibuk laluan ni, depa kira macam beratur je satu persatu dan tak belaga pula.

Akhirnya aku dapat jawapannya yang sebenarnya, kesemua benda alah yang belayar kat sini kira ikut laluannya sendiri yang pastinya kat bawah air tu ada landasannya dan disambungkan pula kepada benda-benda alah yang belayar kat atas tu. Kalau tak , ikut hukum fizik, mesti depa dah berlaga antara satu sama lain .

Bijak sungguh depa mencipta teknologi sebegini.





Pelayaran kami berakhir selepas hampir 45 minit jugak dan aku rasa seronok dan puas . Sebenarnya lepas turun dari kapal , queen aku dok ajak naik Big Thunder Mountain Railroad pula . Kira dia macam mini roller coster jugak dan aku rasa boleh kot walaupun hati aku rasa takut2 jugak.

Aku beranikan diri kerana aku lihat ramai juga yang dah berumur dok seronok naik benda alah tu

Harap je badan besar tapi aku memang fobia apabila sebut roller coaster walaupun anak roller coster.

Beratur dalam 10 minit jugak sebelum kami dapat menaikinya. Masa tu aku dah simpan DSLR aku dalam bagpack aku . Jadi takdalah fotonya .

Memula aku rasa ok je dan takda apa2 kerana dia masuk dan mengelilingi dalam gunung dan rasa seronoklah pula kerana dengan audio dan visualnya apabila melalui kawasan perlombongan dalam gua tu namun ku sangka panas sampai ke petang , rupanya tak sempat tengah hari dah hujan.

Big Thunder Mountain Railroad  kira macam keretapi yang digunakan oleh pelombong dengan kelajuan maksimunnya 56 km sejam menggunakan jarak landasan sepanjang 814 meter dengan durasinya selama 3 minit je .
3 minit je bukan lama dan kelajuan maksimum 56 km je tapi sebenarnya aku rasakan macam 30 minit dan laju macam 560 km sejam kerana saat paling aku takut ialah kalau landasannya lurus takpa. Ini belok sana,belok sini dan aku rasa macam nak terpelanting ke luar je bila ia mula beraksi di luar kawasan gunung tadi. . Terus terang aku katakan sepanjang tempoh "seksaan" itu, aku tak berbunyi dan menguit langsung dan mata  aku tutup dan pejam kuat2 hahaha

Queen aku punyalah seronok siap nak ajak naik lagi hahaha
Kira queen aku dah lulus "fear factor" dan dapat mengatasi fobia naik roller coaster sedangkan  aku tobat hahaha
Nampak gaya queen aku dah boleh join 'son of guns" aku naik roller coaster lepas ni manakala aku dok kena tunggu pegang beg kat bawahlah gamaknya.

depa dok kayuh
tapi sebenarnya dia jalan sendiri




Red Indian dok melambai tepi tebing sungai



8 ulasan:

  1. Salam Pak

    huish..baguih sungguh jantung Queen tu kan.....
    Bapak kena ulang2 naik roller coaster tu sampai hilang fobia....hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      dulu queen pun fobia jugak hehehe
      sekarang dia tak lagi, bapak mmg tobat tak berani hehehe

      Padam
  2. Eeee takutnya.
    Saya pun naik rollercoaster tutup mata and baca bismillah banyak banyak coz lil one dah menangis.haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe

      mmg bapak tutup mata tak berbunyi dan menguit langsung masa tu hahaha


      bila tutup mata, kita tak nampak depan ,selamat hahaha

      Padam
  3. Salam bapak. Tabiklah kat queen bapak tu. Ooo tipah tertipu lagi, rupanya dia bergerak sendiri, kayuh tu adalah lakonan semata2 eh :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      entah ilmu apa dia pakai hahahahaha

      Padam
  4. Putuih tali jantung dengor mak itam oiii,lom nengok lagi

    BalasPadam