WARGA SCP

Sabtu, Jun 01, 2013

FA CUP SEMI FINAL : JDT vs TOK GAJAH

ALHAMDULILLAH

Depa kekurangan penyerang berbisa untuk menghadapi Tok Gajah dalam perlawanan semi final yang tertangguh akibat banyak masalah hari tu yang kita semua sedia maklum puncanya. Perlawanan semula malam ni jam 8.45 malam di Stadium Bukit Jalil.

Aku pulak tak bawak but aku, yang aku bawak hanya selipar je dan dua helai kain pelikat masa aku bertolak ke KL . Jadi aku tak dapat nak tolong depa dalam padang. Aku hanya dapat beri mereka sokongan moral dari luar padang je . 

Kali pertama aku ke Stadium Bukit Jalil untuk menyaksikan perlawanan bola . Kali terakhir aku tengok bola masa World Cup 2010 kat Afrika Selatan. Masa tu apa yang dapat aku saksikan bagaimana disiplinnya dan sportingnya penonton di sana walaupun kita sering digemburkan dengan keganasan penyokong bola sepak . Apa yang dapat aku katakan kenapa ada samseng bola sepak kat negara barat ialah kerana depa dok mimum banyak sangat sampai mabuk lalu lupa diri.

Tapi yang aku heran penonton kita yang rata2 melayu islam dalam 98 % yang pi nonton, kenapa boleh jadi  hal2 yang tak sepatutnya hingga hilang semangat kesukanan . Takkan mabuk air daun ketum kot ...

Ingatlah, sukan hanya sukan dan jangan sampai hilang semangat kesukanan dan janganlah timbulkan sebarang provokasi .

Jangan sampai 
MENANG JADI ABU , KALAH JADI ARANG
Sesen Pun Tak Berguna
  

4 keping tiket utk kami 4 beranak

0 comments:

Catat Ulasan