WARGA SCP

Khamis, Disember 02, 2010

BLUE LAGOON

ALHAMADULILLAH

Kalau 30 tahun dulu sebut sahaja Blue Lagoon, mesti kepala ingat Brooke Sheild. Tapi itu cite Blue Lagoon ada unsur XXX

Petang tadi bapak berkesempatan ke Blue Lagoon yang terletak di Tanjung Tuan menghala jalan lama ke Kuala Linggi.

Cadangnya memula nak pi tgk Rumah Api Tanjung Tuan, tapi pasal dah petang, puannya tak kasi naik , jadi kami pun melepakkan anak beranak di tepi pantai Blue Lagoon.


Kerana bukan hari minggu, jadi pengunjung di sini tak berapa ramai. Tapi boleh tahan jugalah. Tapi kalau hujung minggu sabtu dan ahad, PD akan menjadi sesibuk kota New York dgn kenderaan yang bertali arus , memenuhi keseluruhan jalan di sepanjang pantai.

Tapi kebetulan sekarang tgh cuti sekolah, rata2 kesemua hotel di sepanjang jalan di PD yang bapak rasa banyaklah juga menerima pengunjung yg ramai menginap. Manakan tidak, dengan melihat deretan kereta yang diletakkan di dalam kawasan hotel2 tersebut membayangkan jumlah penginapnya .


Kami mmg suka duduk tepi pantai melihat keindahan alam ciptaan Allah, tapi sekadar duduk je. Jarang kami duk berkubang kat laut. Entah kenapa, sejak dari dulu lagi.Agaknya pasal dulu bapak dah puas berkubang kat laut dan parit besar agaknya

Bapak lihat Blue Lagoon ni masih terpelihara mcm dulu juga , Kalau dulu takde gerai, sekarang telah dibina sebuah pusat menjamu selera setempat yang agak cantik dan teratur,

Teringat dulu masa bapak kecik2 masa jadi hero, bapak pernah bercamping di PD ni . Kami menaiki bas henti-henti dari Muar ke Melaka ke Lubuk Cina ke Pengkalan Balak hingga tiba di PD. Bekalan makanan dan minuman semua dibawa dalam beg galas askar tu beserta khemah .

Tapi duit poket hanya cukup2 utk tambang je. Dulu bukan mcm sekarang. Sekolah sekarang sering menganjurkan rombongan. Dulu kalau nak pegi, pandai2 sendirilah.Beruntung bebudak sekarang ni kan.

4 ulasan:

  1. salam pagi pak itam. anak2 kakpah sebok ajak pegi laut, lepak2 tepi pantai sambil berkubang... ish.. ujan ujan ni nak mandi laut ke apa. mandi air hujan lagi bagus hehehe..

    BalasPadam
  2. orang veteran je dengar blue lagoon ingat brooke shields, orang sekarang brooke shields tu pun dia tak kenal sapa ;)

    BalasPadam
  3. waalaikumsalam kak pah

    hehehe bebudak mmg suka berkubang, kita ni yg dah berusia rasa malas nak berkubang hehehe

    BalasPadam
  4. kog


    sampai hati kog cakap bapak veteran, bapak baru akil baligh tau heheheheh

    BalasPadam