WARGA SCP

Selasa, Februari 22, 2011

DAH TERTULIS BEGITU

ALHAMDULILLAH

Sepatutnya bila hidupkan roadtax kita akan dapat keratan lengkap seperti di atas , hanya perlu kopek yang bahagian dalamnya sahaja dan tampalkan kat penjuru kiri bawah cermin hadapan .

Tapi inilah jadinya bila petugas kerani pos tu yang tidak menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan dengan sebaik mungkin.

Mesin hanyalah mesin, tapi kita manusia yang mengendalikan mesin tersebut . Maka dapatlah begini seperti di bawah . Maka setahunlah jawabnya road tax kenderaan yg dibawa oleh staff bapak ditampal sebegitu hanya menggunakan selotape , dah naik sememeh pasal panas .

Bapak terpaksa tampal lengkap penuh kerana no. kenderaan yang di hadapan dicetaknya di atas keratan yang akan ditinggalkan , jadi kalau tampal yang dalamnya sahaja, maka tiada no. kenderaannya, karang kena tahan dek JPJ atau PDRM , mcmmana nak jawab.

Sebenarnya apabila perkara ini berlaku, bapak jumpa dan bagi tahu kerani pos tu tentang berlakukan kesalahan dan kecacatan tersebut,
Jawabnya , bapak kena uruskan sendiri pergi JPJ , bayar denda RM30 hengget untuk mendapatkan gantian roadtax baru

Persoalannya, siapa yang melakukan kesilapan tersebut
bapak atau dia

JPJ terdekat pula lebih kurang 120 km dan nak uruskan ambik masa 1/2 hari juga yang tentu terbuang masa begitu sahaja kerana ketidakcekapan dan ketidakbertanggungjawaban atas kerja yang dia lakukan.

Malas nak cerita panjang , suruh budak keja bapak
"Kau tampal jelah pakai selotape"

Dah tertulis nak jadi begitu sejak azali lagi

Buat pengurus2 pos , pastikanlah anak2 buah mereka menjalankan kerja dengan sebaik mungkin walaupun sesuatu tu sememangnya telah tertulis sebegitu sejak azali lagi.

Mungkin ramai yang menerima nasib yang sebegini macam bapak jika mereka bersikap sambil lewa semasa menjalankan tugas yang diamanahkan.

mengeleding pasal panas mentari
dah tertulis begitu
tapi semua kerja kerani bernama "aishah"
dah kena tampal semua sekali
sib baik tak besar mcm kertas a4 roadtax tu
kalau tak hehehe

sememeh sekali jadinya

6 ulasan:

  1. Assalamualaikum Pak Itam,

    Banyak kes yg kesalahan disebabkan mereka tetapi kita disuruhnya selesaikan sendiri dgn kompound kita yg kena tanggung. Kekadang malu dgn org luar (bukan dari Malaysia) tapi tinggal di sini dgn kerenah sebegini. Nak cover pun tak mampu.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Pak Itam

    Islam itu bertanggungjawab
    jadi kita beralih kpd yg ingin menegakkan Islam
    Insyaallah

    Wassalam

    BalasPadam
  3. Assalammualaikom wtb pak itam, apa kabar? Perkara macam tu biasa berlaku. Kebanyakanya bila cermen depan tak tintet, stiker rodtex itu mesti cair dan lembik...

    Kebiasaan yang ana buat, ana tak tampal terus ke cermin hadapan. Tetapi tampal di atas stiker rodex yang biasa terjual di kedai-kedai stiker kereta.

    Selamat Mencuba.

    BalasPadam
  4. waalaikumsalam kak zakie

    itulah realitinya kak, kalau silap digantikan semula takpe, ini disebaliknya

    terima jelah

    BalasPadam
  5. waalaikumsalam atuk

    islam itu indah dan serba melengkapi

    insyallah

    BalasPadam
  6. waalaikumsalam MI

    tapi masalahnya, kena tampal semua psl no. plet keta takde dalam lampiran yg ditanggalkan heheh

    BalasPadam