WARGA SCP

Isnin, September 24, 2012

DAH LAMA TAK BERSENAM

ALHAMDULILLAH

Hujan tetiba turun dengan lebatnya di sini berserta dengan angin . Nampak gayanya takde rezeki aku petang ni nak rakamkan saat indah ketika matahari terbenam nanti . Jadi aku pun apalagi , sarung sport shoe dan menghabiskan masa ku di atas treadmill dalam 45 minit jugak.

Gym dia lengkap dengan pelbagai alatan . Apa yang menarik , ia terletak mengadap kawasan pool .

nilah bilik Lagoon View
kalau kat kampung dulu2 kira mcm dekat dengan tali air le



Teringat dulu masa aku gila main sepak raga ,masa tu mana ada kemudahan mcm alatan yang terdapat dalam gym ni. Jadi sebagai alternatif , kami buat mcm satu beg kecil yang diisi dengan pasir dan kemudian di ikat pada betis . Rasanya dalam 2 kg jugak berat pasir tu, tapi takdelah aku nak timbang kasi sama berat. Main agak2 je.  Jadi kami berlari dengan benda alah tu ada kat kaki dengan tujuan untuk membentuk otot2 kaki dan membina kekuatan . Dah minat punya pasal , jadi apa sumber yang ada pun aku gunakan masa tu. Lepas tu pegilah cari bangunan yang 2-3 tingkat dan berlarilah naik turun kat tangga dia .

Nak tambah stamina pula, larilah keliling kampung dalam panahan terik mentari hingga aku yang putih melepak masa tu mcm anak cina dan jadi gelap kat bahagian2 tertentu macam anak tamil pula. Sekali bukak baju berlenggeng , yang tak kena panahan mentari akibat tertutup masih putih sedangkan bahagian lain dah terbakar hehehe

Sekarang ni semua kemudahan dah cukup , tapi lain pulak ceritanya kerana anak2 sekarang dah tak minat bersukan dan beriadah kerana maklumlah , anak2 zaman IT ni lain pesen .


Nak buat mcm mana , dunia berubah mengikut peredaran zaman , takpa lah

Asalkan jangan pegangan agama semakin longgar , sudahlah











2 ulasan:

  1. mak ayah pon suke ank2 moden ni bapak.. bagi ipad bdk2 pon dduk leka and diam2. mudah koje makpaknye! ngehngehngeh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mak ayah sekarang ni pun sama dok leka dgn pet-pet tu hehehe
      kekadang depa yg terlebih sudah hehehe
      mudah koje anak2nya pula hehehe

      Padam