WARGA SCP

Isnin, Oktober 08, 2012

KALAU TERPIJAK, DIA PUNYA SAKIT TAK TAHU NAK CAKAP

ALHAMDULILLAH

Sekarang sibuk sana sini orang memperkatakan tentang taman tema Legoland yang baru dibuka di Medini, Nusa Jaya yang terletak dalam Iskandar Malaysia. 

Biasalah benda baru, pasti menjadi tumpuan . Jadi semalam kebetulan aku ada kerja sikit dekat Bukit Indah yang terletak berdekatan je dengan Legoland ni tak sampai 15 minit je, jadi kami pun terpergilah ke sana nak lihat persekitarannya.

Dulu kalau sebut lego , pasti kita terbayang blok2 plastik yang bentuk empat segi tu.

Tapi sekarang dengan lego,pelbagai benda kita boleh buat dan bina.




Lego ni bagi kanak2 yang kreatif sangat bermanafaat namun agak bahaya untuk anak2 kecil kerana nanti ada ditelannya. Lagi satu lepas main tak disimpan dalam bekasnya, tu kalau terpijak memang sakit yang teramat sangat . 

Boleh meraung oooooooo

Tak percaya ,tanyalah sesiapa yang terpijak benda alah ni.
Tak percaya juga tanyalah arwah ... yang mati terkejut kerana terpijak lego ni 
Cerita pasal lego, 3-4 tahun dulu, aku dapat satu kontrak untuk membekalkan set lego untuk semua kelas pra sekolah dalam sebuah daerah dalam negeri Isketambola. Contoh legonya diberikan sekali.Puaslah aku cari pembekal dan pengimport benda alah  ni dan akhirnya bertemu juga dengan satu pengimport .

Tapi malangnya  stoknya dah habis dan katanya kalau aku nak , aku terpaksa beli dalam kuantiti satu kontena. Mak datuk, itu dah lebih2 sangat,apa aku nak buat kerana kalau satu kontena boleh supply untuk 4-5 buah negeri. Aku cuma nak pakai berapa ribu set je.

Aku dah putus asa tapi akhirnya dengan petunjuk dan hidayah dari Allah jua, aku tergerak nak telefon salah sorang rakan aku yg juga pembekal . Dia yang tolong aku dapatkan bekalan dari pembekal yang lain yang kebetulan mempunyai lebihan stok .

Kini ada sikit lagi dalam 10-15 set dalam stor kat kebun aku .

Nak kasi anak main, kami dah tinggal berdua je

Aku ingat aku nak ajak mak itam je nanti main lego tu sama2 esok


hotel sedang dibina dan dijangka siap 2014
bersebelahan Legoland siap dengan waterpark lagi

main entrance

10 ulasan:

  1. Assallamualaikum pak Itam,

    Bagaimana "legoland' tu..apa yang istimewa dan seronok.teringin juga nak pergi bila mama melawat anak menantu diJB nanti.

    lagi satu ..kalau dah ada lebih set-set Lego tu bolehlah sedekahkan kat kelas-kelas pemulihan atau ke kelas di Kedah ni terutama ke sekolah mama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam kak

      saya tak masuk lagi kak ke dalam, hanya ronda2 kejap je dgn isteri saya semalam tu . Mungkin kalau semua dah complete kat dalam tu , baru saya pegi jenguk ke dalamnya

      lego2 tu tak banyak bakinya dalam 10-15 set je , tu pun standbykan mana2 sekolah yang hendak atau legonya hilang kerana set lego tu depa buat pi pertandingan dan ditetapkan oleh KPM setnya, tu yang saya masih simpan kerana set yang ikut spec tu sukar dicari

      Padam
  2. SAlam bapak, baca tajuk ingatkan terpijak ikan duri ke atau landak laut, rupa-rupanya terpijak lego...memang sakitkan, saya kalau terpijak anak buah punya, rasa cam nak kapak-kapak jer benda tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam


      hehehe

      sapa pernah terpijak pasti tahu betapa sakitnya hehehe

      Padam
  3. Salam bapak. Saya pun ingatkan terpijak obor2 ka apa tadik. Saya pernah terpijak keta menan anak sedara yg dah tercabut tayar, mak datukkkkkk sakitnya boleh tukaq jadi inkeredibel halk, gagagagaga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      tu yang darah terus sampai kepala hehehe

      Padam
  4. sy bace tajuk n tgk header lego sy dah gelak klaka.. mak sy suke caci maki natang tuh klu terpijak. buat sy tegelak je bile tfkir.. aduh. bapak ujg bln ni plak ade hello kitty town kt jb jgk.. sila2 lah melawat. fm belom pg lagi...legolan pon. nnti la pergi, belom tpanggil lagik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe mmg sakit sgt kalau terpijak

      bapak tak masuk dalam lagi, baru rikey2 je

      Padam
  5. my 2nd visit ke gpt ni ok jgk bapak, xle terok beno. cuma kalau dah perangai suke COMPARE tuh susah le sket ;p hehehee.. tp bab2 selesa die masih syiok. cuma tu lah. bfast die tah ape2.. x de pilihan food utk di pilih. tp fyi, dlu 1 malam 700-900. but my 2nd visit ni 300+ jer.. ok la gak sane kurang, sini pon die kurang kan. win win! tapi buggy service die semakin laju and xtvt free die makin byk.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe

      tulah pasal dia terpaksa cut down semua perbelanjaan mengurusnya

      tapi heran jugak,kenapa jadi begitu

      Padam