WARGA SCP

Jumaat, Disember 16, 2011

KOTA SINGA PART 3 : RWS

ALHAMDULILLAH

2.30 petang , aku tinggalkan kawasan Orchard Road untuk menuju ke Resort World Singapore (RWS) yang terletak di Pulau Sentosa .

Sebenarnya mulanya kami bercadang nak bercuti di Hard Rock Hotel Penang , tapi memikirkan nak memandu berjam2 ke sana dan nanti nak balik pun sama, akhirnya kami pilih untuk ke RWS Singapore sahaja kerana 30-60 minit dah sampai dari rumah ku .

Perut dah kenyang , menu makan tengahari kami hanya di McD Lucky Plaza yang terletak di Orchard Road. Tanggungjawab dengan Allah pun telah dilaksanakan . 20 minit memandu dah sampai ke Pulau Sentosa yang terletak di bahagian kawasan Jurong.

Kerana kami telah membuat tempahan, jadi bayaran masuk ke Pulau Sentosa semua percuma . Kalau tidak, kereta dan individu sekali dikenakan bayaran. Hanya perlu menunjukkan salinan tempahan bilik hotel kepada penjaga di gantri masuk ke Pulau Sentosa .Semua dilakukan secara "online".

Sungguh mudah sekarang kerana "dunia tanpa sempadan" tapi pastikan Islam dan agama kita mesti dijadikan sempadan agar kemudahan internet yang menawarkan "dunia tanpa sempadan" tidak kita salah gunakan untuk tujuan yang tidak baik dan mendatangkan dosa pula .

asal tempahan satu katil besar king size
tapi kerana tiada kekosongan
2 katil besar queen saiz pun sudah memadai
kerana kami bertiga je ,
jadi tak payah nak membazir untuk 2 bilik

aku kidnap kejap tuala dan sabun ni
dari bilik mandi
letakkan atas katil
kerana aku nak ambil fotonya
menarik sekali susun aturnya dalam gitar

RSW ni besar sangat yang dibangunkan oleh syarikat negara kita mengandungi beberapa buah hotel seperti Festive Hotel, Hard Rock Hotel, Michael Hotel serta Crockfords Tower.

Di sini juga teletaknya Universal Studio Singapore (USS).Kami tak berniat nak masuk ke USS kerana telah pernah berkunjung ke USS beberapa bulan lepas . Pilihan kami ialah nak meneroka Kota Singa dengan menaiki MRT mereka yang sungguh effesian sekali menghubungkan semua tempat di Kota Singa ini.


bilik air yang cantik serba moden
terpisah 3 bahagian

Hard Rock Hotel menjadi pilihan penginapan kami nanti ketika di sini dengan pilihan bilik deluxe pool view yang tentu sungguh indah dan banyak memberikan ku ilham nanti untuk merakamkan foto2 menarik sebagai koleksi ku dari balkoni bilik kami di tingkat 5 .

Bilik yang disediakan sungguh selesa dengan tilam yang begitu empuk dan bilik air yang luas serba moden seiring dengan jenama yang dibawanya . Kemudahan safety box tersedia disamping tv plasma dengan siaran satelit dan juga kemudahan2 lain membuatkan kami seperti di rumah sendiri. Aku bersyukur kerana semua itu semuanya adalah nikmat dari Allah sebenarnya buat ku yang tidak dapat aku dustakan.

Teringat aku sepotong ayat Al Quran dalam Surah Ar-Rahman ayat 29 dan 30:

"Sekalian makhluk yang ada di langit dan di bumi sentiasa berhajat dan memohon kepadaNya. Tiap-tiap masa Dia di dalam urusan (mencipta dan mentadbirkan makhluk-makhlukNya)!

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan? "

Dan dalam Surah Hud, ayat 6 pula Allah S.W.T berfirman :

"Dan tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk Yang bergerak di bumi melainkan Allah jualah Yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya"

Syukur Alhamdulillah ke hadrat Allah S.W.T yang memberikan kami nikmat dunia ini sebagai pinjaman sementara hayat dikandung badan dan agar kami tidak leka akan nikmat2 yang Allah kurniakan ini yang hanya bersifat sementara kerana tiada kenikmatan yang sangat bernilai di dunia ini sebenarnya selain syurga.

Firman Allah dalam Surah Ar- Rahman ayat 26 hingga ayat 28:

"Segala yang ada di muka bumi itu akan binasa.
Dan akan kekalah Zat Tuhanmu yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan.
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
"

Insyallah

tea & coffee facilities

lepak2 kat kerusi sambil baca kitab tajul muluk

Dari balkoni bilik kami
indah sungguh

8 ulasan:

  1. Hj CR,

    Memang best hotel ni, nampak sgt menarik

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Pak Itam

    bila la agaknya saya nak sampai ke kota singa tu...

    Wassalam

    BalasPadam
  3. ishh...dok kata nak pi tapi tak sampai2 lagi aih....takpa2....sabaq...simpan duit dulu!

    BalasPadam
  4. en rosli

    cukup segala facilitiesnya termasuk gym yang serba lengkap

    BalasPadam
  5. waalaikumsalam atuk

    insyallah sampai juga nanti

    tu singa dah mengaum panggil atuk,atuk hehehe

    BalasPadam
  6. uncle

    insyallah
    sesuai utk percutian seisi keluarga

    BalasPadam
  7. Ok, baru prasan pool ni HRH punya :)

    Nice!

    BalasPadam
  8. FM

    yup, boleh berendam puas2 hehe

    BalasPadam