WARGA SCP

Jumaat, Disember 30, 2011

KOTA SINGA PART 10 : INDAH MALAM YANG MENGASYIKKAN

ALHAMDULILLAH

Foto ini dirakamkan dari jendela bilik penginapan kami . Rasanya dalam hampir 11 malam ++ juga ketika mak itam dan anak bongsu kami telah nyenyak tidur . Aku memang tak bawak lappy kali ni , tu yang abang tidur awal . Lagi pun dah kepenatan mereka aku ayak ke hulu ke hilir menaiki SMRT .

Suasana indah yang sempat aku rakamkan dalam keheningan malam tanpa hiruk pikuk amat aku syukuri . Lupa seketika masalah duniawi apabila aku leka memetik lensa ku.


Macam aku cakap tadi , kalau aku bawa lappy sekali, tentu abang tgh mengadap FB . Cerita pasal FB, aku sampai sekarang entah kenapa kurang berminat . Tentu sesetengah individu mengganggap aku ketinggalan zaman . Aku account FB pun takdak hehehe

Sebenarnya setiap teknologi atau alat yang dicipta mempunyai kebaikkan dan keburukkan . Terpulanglah kepada penggunanya samada utk kebaikkan atau sebaliknya . Kalau di salah gunakan , tentu akan memberikan kesan yang tak baik . Tapi kalau digunakan untuk kebaikkan tak kiralah blog atau FB atau Twitter atau Skpe, maka baiklah kesudahannya.

Cerita pasal FB ni , baru2 ni seorang yang aku kenal yang sudah agak berumur juga baru berpisah dengan isterinya akibat cinta terlarang isterinya di FB dengan bekas kekasih lama yang dapat dihidunya . Aku geleng kepala kerana kalau budak2 umur 20 han sebegitu , tentu akalnya boleh kita kira belum "masak" sepenuhnya. Ini dah berumur dan beranak pinak serta usia perkahwinan bukan setahun jagung , tapi masih boleh lagi terperangkap dengan perkara2 sebegitu.

Ambil perkara2 sebegini sebagai iktibar dan pengajaran agar kita tahu batas2 pergaulan walaupun dalam FB dan juga di alam maya kerana benda alah bertanduk dua tu sering membisikkan kata2 indah agar terjerumus ke kancah sebegitu.




OK , kita tinggalkan bebelan ku tadi kerana aku memang asyik leka memandang lampu di atas bumbung serta balkoni yang akan bertukar warna setiap beberapa minit menjadikan kawasan persekitaranya begitu indah,indah dan mendamaikan .

Kejap dia tukar oren, kejap dia tukar purple, kejap dia tukar entah apa2 warna yang menyebabkan banyak juga shots aku malam ni .

Nasib baik kolam renang tu tak 24 jam beroperasi, kalau tak tentu aku dah terjun dari balkoni bilik aku ni hehehe



8 ulasan:

  1. Assalamualaikum Pak Itam

    kalau saya...mahu tidur diwaktu siang sepuas puasnyer....dan menikmati warna warni pd malam harinya ...he he

    Wassalam

    BalasPadam
  2. dah 2-3 orang tanya kenapa saya takde twitter, saya kata saya bukan artis

    sebenornya peghak dan buta-IT pun ye jugak, hehehe

    BalasPadam
  3. MasyaAllah ctk nye.. Btw Pak Itam pakai dslr n lense ape ni? Ctk yg amat. Terdetik nak beli. Punya la ketinggalan zaman kan? Blog sy semua ifon je. Digital camera ade. Tapi leceh n lambat. Hp snang bwk keluar. Tp sejak 2 menjak ni dh bcadang dgn suami nk angkat 1. Tapi itupon kalau2 d dlm bajet. Sbb camera pak itam ni mungkin more then 10k or lbih. Ini bkn calang2 lense nye ni ;)

    BalasPadam
  4. Salam...

    Nice place and pics...keep on posting.

    Wishing you and family a blessed 2012!! :)

    BalasPadam
  5. waalaikumsalam atuk


    hehehe

    malam jadi burung jampuk ya hehehe

    BalasPadam
  6. belangcoolcat


    hehehe

    jawapan standard tu hehe

    BalasPadam
  7. FM

    hehehe

    untung ada ipon, bapak pakai hp cokia je hehehe

    boleh lah tahan harganya utk semua equipment tu termasuk 3 lens berlainan serta beberapa filter hehe

    tapi bapak selalu pakai nikkor 18-200vr11 kerana sesuai utk travel dan tak perlu selalu nak tukar2 lens , kira wide lens ni sesuai utk landscape dan boleh zoom ke 200 kalau nak skodeng jauh hehe

    faktor yang penting ialah "behind the camera" hehehe

    BalasPadam
  8. waalaikumsalam marla

    thanks

    moga tahun 2012 juga membawa kegembiraan dan keceriaan buat marla sekeluarga

    insyallah

    BalasPadam