WARGA SCP

Rabu, Mei 23, 2012

THE BLACK SATURDAY

Tok Batin in black
ALHAMDULILLAH

Pasti setiap insan di dunia ini hidup dengan pelbagai peristiwa. Ada yang hitam dan ada yang putih yang mewarnai kehidupan kita yang sementara di dunia yang fana' ini. Itulah yang menjadikan kita hari ini. Samada kita terus dihantui dengan peristiwa hitam itu atau sebaliknya , semuanya terpulang kepada kita . Kita juga yang mencorakkan kehidupan , nak putih atau nak hitam.

Edward in Black

Terkenang aku masa dulu2 masa aku muda belia dalam umur 22 tahun , satu peristiwa hitam telah berlaku dalam hidup aku. Masa tu ,aku dalam perjalanan pulang dengan sebuah bas express dari utara menuju ke selatan . Kerana lambat beli tiket bas, jadi aku hanya dapat tiket sampai Pudu Raya je . Dalam bas perut aku mengelodak . Itu jam lah, dia nak terkucil , berpeluh aku menahannya hehehe

Tiba je kat Pudu Raya, tak cukup tanah aku belari ke sebuah tandas awam dia dan terus melepas hajat besar . Selamat dah aku rasakan masa tu.


Tapi itulah permulaan peristiwa hitam masa tu, bukak paip air , kepala paip tu rosak dan takdak air . Alamak, aku mati akal . Takkan nak keluar pindah tandas sebelah pulak yang pasti tandas awam Pudu Raya tu sentiasa penuh . Termenung aku sendirian , mati akal dibuatnya .
Punah rasa masa depan hahaha

Nak istinjak guna batu, mana ada batu dalam tandas tu. Yang ada batu dinding je.

Teringat aku senaskah surat khabar dalam bagpack aku, maka itulah pertama kali dalam sejarah hidup aku aku beristinjak guna surat khabar hehehe


Ni kisah benar dan bukan main2 .


Habis satu naskah surat khabar dari muka surat satu hingga muka surat 24 hahaha


Darurat , dan lepas yakin bersih buat sementara, pakai semula kain pelikat gombang dan bukak pintu tandas dan terus pi tandas sebelah pulak dengan muka selamba untuk beristinjak semula hehehe


Gasaklah orang nak tengok ke apa ke hahahaha

Aku buat bodoh je.

Itulah peristiwa hitam masa aku memuda dulu yang sampai sekarang kalau aku kenang , aku pasti senyum sendirian.


The Black Saturday.

Semenjak dari tu hinggalah sekarang , kalau aku terpaksa gunakan tandas awam kat mana2 pun, perkara pertama aku lakukan ialah pastikan paip dia ada air dan berfungsi. Aku dah tak sanggup nak tempoh peristiwa hitam tu lagi sekali hehehe

Maaf , n3 ni nampak kotor sikit, tapi boleh dijadikan ikhtibar . hehehehe
Kalau tak panjang akal , mati keraslah aku dalam tandas tu sampai ke malam bila orang dah takda hahaha

Kalau kalian nak ketawa lepas baca n3 ni, ketawa pelan2

Jimmy and Janet in black


also in black

8 ulasan:

  1. Hahahahahhahahaaa.. Tapi betol2 nasib baik ade surat khabar!!! Kalau la x ada? Hadoila bapakkk.. Kelu FM nk pikiaq kan cemane.. Sll jgk teragak2 benda yang sama.. Tpi alhamdulillah perempuan ni lebih berhati2.. And byk fkir. Betol x? So harap2 tak kan la jadi peristiwa itam tu pd FM melainkan dah betol2 terdesak n NO CHOICE! Huhuhuhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan ketawa lelebih
      karang kena kancing gigi hahaha

      Padam
  2. wakakakakaka.......baca sesorang tak best...ni kene ajak jiran2 baca sekali baru best gelak....

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak

      jangan pulak ajak jiran sekampung baca hahaha

      Padam
  3. Salam bapak. Itu nasib baik jugak ada suratkhabar dalam bagpack, kalau takda? Tragisss! Kihkihkih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      hahaha
      kat diding je hahahaha

      Padam
  4. Salam bapak,
    Saya tak tahu macam mana nak istinjak. Kalau p tandas awam memang saya berhati-hati dan saya sentiasa bawa botol air dalam handbag..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      nak kena belajar tu , salah satu cabang dalam ilmu agama

      kalau kat luar negara , maka pilihan tandas yg ada paip ialah tandas OKU hehehe

      Padam