WARGA SCP

Selasa, Mei 08, 2012

SLOW SHUTTER AT SHERATON BEACH RESORT LANGKAWI

ALHAMDULILLAH

Aku sempat berslow shutter a.k.a long exposure di pantai Sheraton Beach Resort pagi tu. Kalau nak buat slow shutter ni cantik pada ketika matahari dah keluar sepenuhnya dalam 2-3 galah kerana ada sumber cahaya yang mencukupi , tapi kerana masa mencemburui aku ketika itu, lepas habis blue hour , aku hantam je buat teknik ni .

Ke hulu ke hilir aku pikul tripod dan sesuatu shot ambik masa juga dalam 5-10 minit nak dapatkan setting . Inilah hasil yang tak seberapa dari aku buat kalian semua .

#1

#2

#3

#4

#5

#6

#7

#8

8 ulasan:

  1. Salam Pak

    Wow...best best gambarnye ( nada jeles teramat )
    No #7 tu macam lukisan....suke suke

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      lukisan alam

      saya masih mendalami ilmu slow shutter ni yg tak kahatam lagi

      filter dan kaedah slow shutter ru yang buat alunan air tu "freeze" di foto

      Padam
  2. Assalamualaikum Pak Itam

    hasil yang memuaskan
    sudah ada peningkatan

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      tak habis lagi menuntut saya ni

      Padam
  3. Mang ai! Cantik gilo!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau guna prime lens tentu lagi memuaskan hasilnya

      Padam
  4. salam bapak,
    meletops la gambar2 tu...cantik!

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      masih tak habis lagi ilmunya nak praktikkan , tapi kekangan masa

      Padam