WARGA SCP

Jumaat, Mei 18, 2012

MARINA BURAU BAY

ALHAMDULILLAH

Dari penginapan di Sheraton menuju ke Oriental Village sebelum tu , aku dah ternampak Marina kat Burau Bay ni yang buat aku terkedu kerana punyalah cantik keindahan alamnya dengan langit yang membiru menyebabkan aku kata dalam hati, aku mesti singgah kat sini untuk merakamkan foto di sini . Lagi pun tak jauh mana pun dari hotel .

Mata aku selalunya selalu melingas memerhati spot2 yang cantik2 tak kiralah kat mana2 pun kalau aku berjalan , dan kalau ada masa pasti aku akan "return" semula untuk rakamkan dari lensa aku jika berkesempatan . Itu lebih baik dari mata melingas tengok benda yang bukan2 hehehe

Sepanjang perjalanan dari Sheraton, aku melewati beberapa lagi buah resort seperti Tanjung Santuary Resort, The Danna dan juga Mutiara Burau Bay Resort.

Parking yang paling senang dan mudah ialah di stesyen minyak petronas yang bersebelahan dengannya lalu apa lagi , mulalah aku menembak .


Masa tu kalau tak salah aku dalam pukul 11.00 pagi ketika cuaca memang sungguh baik sekali dengan langit yang membiru, ditambah lagi kehijuan air di marina ini menjadikan kerja2 setting camera tak begitu sukar kerana cahaya semula jadi yang sesuai.

Cuma kena pandai je cari angle dan komposisi yang sesuai yang pada aku semuanya indah belaka untuk diabadikan.

Memang tenang dan damai di sana . Kebetulan banyak pulak "kapal layo" yang kat marina ni . Cerita pasal kapal layar , aku rasa cikai2 pun reganya mau ratus ribu riban dan tentunya kebanyakkan kepunyaan orang asing yang duit depa tak habis pakai dan makan lalu hobi mereka belayarlah.

Kalau reganya dalam 3-4 ratus je , mau aku beli 4-5 biji parking kat sini buat sewa sapa nak pegi belayo hehehe

Nilah beberapa keping foto dari puluhan foto juga yang aku sempat rakamkan di sini hadiah ku buat tatapan mata kalian di pagi jumaat yang mulia ini .

Nikmatilah .






9 ulasan:

  1. Assalammualaikom wbt pak itam . Cantik ambil gambar . Memang pro ambil gambar ini. ISO pun pandai control . Maklum la pukul 11 pagi . Cahaya ok .

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      selamat perantin baru hehehe

      ni dah lama tak menembak, gian dah datang hehehe

      Padam
  2. salam,

    Cantik2 gambarnya...:) sekali pandang macam kat telaga harbour pun ada...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      hari tu sempat menghala ke sebelah telaga harbour tu , adoiiiiiii

      telaga mahsuri adalah hehehe

      Padam
  3. Sekarang ni Oriental Village pun dah meriah dengan pelbagai jenama pereka fesyen Malaysia yang berkampung kat situ!

    BalasPadam
    Balasan
    1. mcm2 ada kat situ, tapi tak tahulah bagaimana sambutannya

      Padam
  4. Salam bapak.

    Amboi udah 3 days ago bertulih ni entri ni, sibuk benor ka bapak dengan aktiviti menoreh & jumpa tok batin :D

    Konpem menawan hati kebiruan langit & kehijauan ayaq laut kat Burau Bay tu. Mungkin bapak ada tertembak kapal layaq saya yg sedang parking kat situ. Okeh tipu, kapal layaq saya buat dengan kertaih takdan sampai mana dah hancoq, kehkeh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam ciku

      hehehe mmg sibuk sungguh laaa ni menoreh dan kena toreh hehehehehe tu yang jiwa kacau hahaha

      laaaaa pasal tak habaq, kalau tak boleh bapak pinjam buat belayo sama mak itam hehehe

      Padam
  5. alah..kenapa gambarnya dah tak boleh di lihat ye

    BalasPadam