WARGA SCP

Jumaat, Ogos 31, 2012

CHAR KUEW TEOW AT LONE PINE

aku rakam dalam mode cool tone
ALHAMDULILLAH

Semalam tidur ku nyenyak lepas "menjepunkan" diri dengan masakan jepun. Nasib baik jenderal Yamashita tak datang dalam mimpi aku.

Lepas subuh jam 7.00 pagi aku tolong depa bukak gym . Sepanjang bulan puasa lalu, aku langsung tak berjogging . Lepas puasa pula aku dok makan macam-macam . Jadi pagi ni aku nak jogging atas treadmill kat gym .

Hanya aku sorang je yang bertemankan segala peralatan di sana. Setting programnya untuk burn kalori dan speed yang sedang2 macam Usain Bolt tengah lakukan warming down lepas 100 meter olympic tu dan dalam 20 minit jugak aku atas tu. Peluh menjurai2 jugak . Lepas tu angkat besi dalam 400 kg tu , hajat hati nak besarkan kepak kat tepi badan hehehe

The Bungalow

Aku kira2 dalam 30 minit lebih jugak aku habiskan di gym, lebih kurang 150 kalori jugak yang terbakar mengikut paparan yang terpampang kat atas treadmill tu .

Ok lah tu kerana lepas ni pasti entah berapa ratus kalori yang aku makan kejap lagi kerana sarapan pagi dah menunggu di The Bungalow.


chef topi hitam tukang masak segala jenis telur
minta je

Memang benar belaka tekaan ku kerana pelbagai hidangan yang di sajikan . Bubur dan lauk pauknya ada, roti canai dan seangkatan dengannya pun ada, nasi lemak , mee dan memacam lagi. Tu belum roti , kek, pastry dan bijirin . Senang cerita ,semua pilihan makanan ada .

Aku pulak pegi mengadap tukang masak ni minta depa masakkan 4 char keaw teow serta 4 telur mata untuk kami . Depa masak kat depan tu jugak panas2 berasap .

Sambil tu aku sempat shoot gambar depa sedang beraksi.


Lepas tu aku bilas satu-satu yang ringan-ringan menyebabkan tadi aku rasa 150 kalori yang yang aku bakar atas treadmill telah diganda menjadi 300 kalori yang aku gantikan semula hehehe

Takpalah, nama pun holiday dan hari raya hehehe

Lepas ni boleh bakar balik dengan aku berkubang dan berkuak lentang kat pool tu .

Aku kasi depa 5 bintang untuk hidangan pagi ni , dulu masa aku menginap kat E&O pun hidangannya semua sedap dan menyelerakan serta pelbagai variasi berbanding masa kat Tg Jara hari tu yang bilik dan semua kemudahan tip top, tapi makan ada kurang sikit.

Kira kat Long Pine ni , sajian sarapan pagi timur dan barat semua ada dengan pelbagai variasi.


Alhamdulillah akan rezeki kami pagi ni kerana karang kami nak panjat Flag Hill dalam pukul 12.00 tgh jugak dan akan makan tengahari lambat sikit.


Gendang gendut tali kecapi,
kenyang perut senang hati.


dah siap char keaw teaw bapak

3 ulasan:

  1. salam aidil fitri....char kway teow memang sedap! dah lama tak ke PP...jambatan siap - saya pun keluar lah...nyaris2 dapat mamak PP...he3x

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam aidilfitri juga buat cikgu sekeluarga


      hehehe

      kalau tak,
      nasi kandar lah tetiap hari

      Padam
  2. Salam bapak.

    Nampak sayup2 pun terlioq jugak ni :)

    BalasPadam