WARGA SCP

Khamis, Disember 27, 2012

PART 13 USA : MAKANLAH APA LAGI

ALHAMDULILLAH

Good Morning America
Good Night Tanah Melayu

Aku pinjam jap tajuk blog KOG hehehe

Makanlah Apa Lagi mengingatkan aku betapa lazatnya bersarapan di tanah air walaupun aku bila hari menoreh dan membancuh simen hanya bersarapan quaker oat sahaja.




Kalau kat tanah air variasi sarapan pagi je berjela-jela melebihi 1000 patah perkataan kalau nak di tulis. Dengan nasi lemaknya, jemput-jemputnya, ular gorengnya, meenya, kuih-muihnya,  dan banyaklah hingga sukar dihitung. 

Harga bilik sudah termasuk dengan sarapan pagi yang bermula jam 6.00 pagi. Kat sini aku hanya boleh makan scramble egg, roti, kentang dan sewaktunya dengannya untuk menggalas perut di waktu pagi walaupun pelbagai hidangan disediakan . Namun halal tetap halal dan yang haram perlu dihindari.


 


Namun kenyang tetap kenyang . Kekadang aku rasa muka aku pun dah macam telur kerana asyik baham telur je setiap pagi hahaha

Aku bersyukur kerana kerana aku tak perlu makan kayu dengan batu. Allah tu Maha Kaya dan Dia sendiri tak mahu hambaNYA kebuluran walau tercampak di mana-mana bumiNYA.



Layan scramble egg ni dengan beberapa keping roti serta jus oren atau jus apple di waktu pagi sedap jugak . Rasa kenyang juga hinggalah kami nanti ambil makan tengahari kat mana-mana persinggahan nanti . Biasanya McD pilihan kami dengan Fillet Fish atau Pizza Hut yang pilihannya 100% Vegetarian Pizza.

No Head Mayong of Asam Pedas,
No nasi putih,
No Chicken Curry for a while until we come back .

It's ok .





10 ulasan:

  1. Salam bapak. Janji ada makanan halal, alhamdulillah kenyaaang :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      bayangkan telur dan kentang tu asam pedas je heheheh

      Padam
  2. Assalamualaikum Yob,
    Gambor lambat keluar pulak. Sat gi mai balik!

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      heeeheh dia nak suruh akak tukar lappy baru yg lagi power tu

      Padam
  3. Ohhh, banyak gambor bunga!

    Jadilah walaupun roti dgn telur!
    Layan jerlah Yob!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah adat dagang pak malau kak hehehe

      Padam
  4. makanan tetap mengenyangkan..cuma mata dan perasaan tak dapat terima bila tak nampak roti canai beserta teh tarik..ha haha

    BalasPadam