WARGA SCP

Selasa, Disember 18, 2012

PART 7 USA : GILA DGN FACTORY OUTLET

ALHAMDULILLAH

Kalau cerita tentang Factory Outlet, jangan cakaplah kat US ni. Kat mana2 ada ada factory outlet yang menawarkan barangan berjenama dengan harga yang sangat,sangat,sangat rendah berbanding negara kita yang hanya ada sebuah je factory outlet yang harganya pun taklah murah sangat . 

Tu sebab aku walaupun selalu lepak2 kat JPO hanya untuk pekena secawan kopi je sama2 dgn mak itam dan jarang sekali membeli di situ . Namun tersedianya JPO juga sebenarnya memberi manafaat pada segelintir rakyat kita dan tidak dapat dinafikan.

Cabazon Factory Outlets ni punya beratus kedai



Cakaplah apa jenis jenama , semua terdapat di sini.
Prada, Gucci,Coach, Polo Ralph Lauren, Kate Spade, Marc Jacob dan segala lagi yang kita anggap ekslusif di Malaysia, di sini factory outlet ni melambak2 tak terkata dan harganya memang murah sangat .Ditambah pula dengan discount yg di tawarkan . Namun semua barangan di sini akan dikenakan "tax" dalam 7-8 %, namun masih murah .

Sebagai contoh sehelai Polo Ralph Lauren yang harganyanya mencecah RM750.00 di negara kita hanya berharga dalam USD 70.00 x3=RM210.00 sahaja. Kemudian dari harga tu ada pulak 30% discount dan juga sesetengah ada rebate USD 20.00 untuk barangan tersebut,







Setakat Coach harganya dalam lingkungan USD 200-400++. Kalau kat Malaysia , anggaran  paling murah RM1500 ke atas untuk beg tangan yang sama. Beg Samsonite yang beribu harganya di negara kita di sini boleh didapati dengan separuh harga sahaja.Kebetulan sekarang di sini, Krimas Sale, maka bertambah2lah discount diberikan di outlets ni.

Alhamdulillah
kami dapat menjelajah ke lebih kurang 5-6 factory outlet kerana sebenarnya kami di sini mengembara sepanjang sebelah pantai barat US dari LA ke San Francisco .

Dan paling best pelancong yang keluar dari US diberi bagasinya untuk 2 buah beg besar seberat 23 kg setiap satu. Maksudnya seorang 46 kg.Kalau kebiasaan hanya 23 kg sahaja boleh di bawa untuk penerbangan antarabangsa. 

Negara US tahu , pasti pelancong yg berkunjung ke US pasti membeli-belah dalam kuantiti yg banyak di Factory Outlets mereka, jadi memang diberikan kemudahan untuk membawa balik barangan tersebut dengan diberi tambahan bagasi dan maksimun 46 kg seorang.




Butik Coach bersepah di mana-mana

additional 30%

Maka kalau tak gunakan peluang yg diberikan ni setelah jauh-jauh datang,  maka rugilah dan membazir. Membazir tu kan tak bagus dan sahabat syaitan. Jadi kenalah angkut dan beli apa yang boleh utk memenuhi lagi kuota 23kg lagi bagi setiap seorang hehehehe

nanti aku sambung ya

Aku nak pi jogging  kat Golden Gate kejap 

10 ulasan:

  1. Mak itam la org paling seronok!!! Lol.. Bile laaa nk sampai agk nye ni. Dgr bapak cite samsonite tu aduih. Best. Fm x suke benor cap coach. X la sakan jdi nye.. Tp samsonite tu... *kire tabung jap*

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe

      mak itam pun bukan peminat Coach, tapi belikan yg adik2nya pesan

      dia minat MK,Tods dan Kate Sepit hehehe

      Padam
  2. salam bapak
    wahhh bestnya boleh beli barang harga murah tu kan
    LV ada tak kat situ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      LV ada tapi tak banyak butiknya

      Padam
  3. awat tak habaq? boleh kirim handbag 1.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe

      next time pegi ya, boleh buat bisness sikit cover duit ke sini hehehe

      Padam
  4. Salam bapak. Fulamak! Ketaq lutut cek tengok henbeg2 tu! Cek sebijik pun takdak beg2 tu suma kerana sedaq diri tak mampu beli, mampu tengok saja, kihkihkih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam ciku

      ala ciku ni , kami pun toreh getah je
      pakai beg plastik beras je hehe
      ciku dga44 setakat beli hand beg ni tutup mata je hehehe

      Padam
  5. Alhamdulillah, setahun sekali dpt shopping jamu mata tengok gmbr2 yg pak itam kongsi kat blog. Melalui gmbr2 pak itam & cerita yg ditulis, dptlah byng2kan dlm kepala mcm akak pergi sama...hihihi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alhamdulillah

      semua rezeki Allah yg bagi buat kami mengembara dibuminya sementara diizinkan

      apa yg dpt saya kongsikan dgn rakan2 ialah foto dan cerita

      semoga enjoy membaca

      Padam