WARGA SCP

Khamis, Disember 20, 2012

PART 9 USA : JEJAK KASIH DI BUMI AMERIKA

ALHAMDULILLAH

Good afternoon Amerika
Di Malaysia belum subuh lagi.

Kami cuma dibezakan dalam 2-3 tahun sahaja . Selepas tamat SPM aku mengembara mendalami ilmu menoreh di utara tanah air kerana aku tak punya kelulusan tinggi manakala adik ku pula melanjutkan pelajaran ke USA . Sejak itu kami terpisah lebih kurang 23 tahun juga kerana ia terus menetap di bumi Amerika selepas itu. 

Terkenang dulu-dulu masih kami kecil bila kala kami berdua sepakat menyakat adik bongsu kami .

sekitar lobby Hilton Garden Inn


Kini setelah sekian lama masa berlalu, akhirnya kami dipertemukan semula. Namun bukan secara berdepan empat mata . Tapi cuma melalui teknologi IT . Kami dipertemukan melalui Facetime yang terdapat dalam ipad .

Sebelum aku pergi 3-4 bulan lepas, anak sulung kami dapat menjejak bapa saudaranya yang tidak pernah ditemui melalui FB anak ku kerana aku memang takda account FB. Dinyatakan bahawa kami akan mengembara di bumi US ni dan kalau berkesempatan bolehlah bertemu setelah sekian lama terpisah.



Akhirnya melalui email , aku dapat berhubung semula dengan adik ku dan cuba mengatur pertemuan kami di bumi US.Kami cuba mengusahakan agar dapat bertemu di Las Vegas nanti bila aku ke sana. Namun kerana faktor masa dan waktu kerana dia di sebelah pantai timur US dan komitmen kerja manakala aku pula meranjau di kawasan pantai barat US yang sentiasa bergerak dari satu tempat ke satu tempat  , maka jejak kasih di bumi Amerika hanya dapat direalisasikan melalui Face Time .

Jarak antara pantai timur US dengan pantai barat US terlalu besar dan memerlukan penerbangan hampir 5 jam juga.Antara sebelah barat dan timur juga beberapa jam beza waktunya menunjukkan betapa besarnya bumi US .

seram jugak memalam
takut tersua Freedy Kruger


microwave ada, kami panaskan makanan dalam tin lawan roti
sesejuk ni perut kebulor je

high speed wifi free
ini meja presiden Kongostan
Namun itu sudah memadai bagi kami kerana akhirnya kami dapat bersua muka dan berbual panjang walaupun melalui screen ipad. Menatap wajahnya yang saling tak tumpah wajah arwah ayah ku mengimbas semula semua kenangan lalu semasa kami kecil-kecil yang sering bermain bersama, bergaduh bersama dan makan bersama .Kami sering diperambat oleh arwah ayah kerana kami kecik2 memang nakal sungguh . Setakat lari keliling rumah biasalah bila kena perambat . Kalau dalam rumah , kami lari keliling meja makan hehehe
Selalu arwah ayah tak dapat tangkap kami kerana kami memang cekap bab lari keliling rumah ni hehehe

Insyallah , 2-3 tahun lagi pasti aku akan berkunjung ke sebelah pantai timur US pula dan kami boleh mengatur percutian bersama2 jika diizinkan Allah dan diberi kesempatan olehNYA.

Lagi pun visa US ku hidup lagi 10 tahun , cuma visa yang Allah berikan pada ku utk menumpang hidup di bumiNYA sahaja tak tahu bila akan tamat  yang pasti tidak tercepat barang sesaat dan tidak juga terlambat barang sesaat tamat waktunya.

Insyallah

2 ulasan:

  1. Assalammualaikom wbt Pak Itam....Good Morning...seronok baca pagalaman bapak...Kita hanya sedikit shj jarak nak di ketemukan dgn adik kandung bapak....Kalau jumpe mesti main kejar2 lagi...
    Waktu sy tidak mencukupi yang follow blog bapak, cuma sempat membaca shj.
    Sememangnya kita semua tak tahu VISA kita hidup di dunia Allah ini berapa lama lagi....Allahhuakbar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam

      takde rezeki
      insyallah lagi 2-3 tahun boleh bertemu

      Padam