WARGA SCP

Isnin, Oktober 17, 2011

USS : PART 1 : AROUND MADAGASCAR


ALHAMDULILLAH

Setelah agak lama juga USS dibuka, baru kami tergerak nak pergi kerana sekarang dah hampir lengkap juga "attraction"nya berbanding baru di buka dulu.

Bolehlah dikatakan USS ni dalam tahap yang mini berbanding yang asal di USA . Warner Bros di Australia juga boleh tahan besarnya. Namun itu dari segi aspek perniagaan sudah mencukupi bagi menampung pengunjung sekitar Asia dan terutama sekali Asia Tenggara.Lagi satu, tak payah berbelanja terlalu besar kerana letaknya berdekatan , lebih2 lagi kami yang hanya sejam perjalanannya sahaja.

Namun kalau waktu sesak walaupun hari biasa , tak dapat menampung pengunjung dan terlalu sesak.Tu sebab dia hadkan jumlah pengunjung pada setiap hari.

dunia dah canggih
depa ambik gambar takpakai kamera, guna samsung galaxy tab je atau ipad
aku hanya ada test pad je

Semua urusan tiket telah aku lakukan secara online dengan diskaun 20 % bagi pemegang kad kredit master card.Tapi kena tengok hari juga dan tak jatuh "peak season" . Kami pegi 4 beranak kerana akak dan adik yang beriya2 nak pegi .

Untuk memudahkan , kami dah siap isi "imigresen form" yang memang kami ada simpan, start motor roda 3 , hidupkan GPS dan kami melalui CIQ Tuas kerana bimbang sesak di Woodlands dan kebetulan USS ni terletak di Pulau Sentosa. Jadi lebih senang sikit ikut sini.

Motor kami parking kat bahagian bawah yang boleh menempatkan beribu2 kenderaan . Besar betul tempat parking dia. Kalau tak cam , boleh sesat wooooo .
Namun tak perlu menapak jauh kerana disediakan kenderaan pengantara untuk membawa pengunjung ke pintu masuk ke taman temanya.

Kami sampai pukul 11 lebih juga dan lihat boleh tahan ramai orang . Muka melayu macam aku tak berapa ramai , muka cina lebih ramai tapi bila mendengar percakapan mereka dengan berbahasa indonisia, sah ini mesti cina indonisia . Ramai betul mereka di sini. Kalau di Indonisia , cina ni dalam kategori kaya bangat.


Untuk perhentian kami yang pertama ialah Madagascar yang mempunyai 2 tarikan utama iaitu A Crate Adventure dan King Julien's Beach Party-Go-Round.

Kami pun cuba nak masuk dan beratur tapi panjang la pulak lingkaran pengunjungnya. Ni mau beratur 45 minit buang masa je kat situ .Kita tangguh dulu le dan pegi jalan2 tempat lain dulu.

4-5 langkah kami beredar ,petugas di situ tiba2 telah memanggil kami dan bermurah hati membenarkan kami berempat masuk menggunakan lorong ekspress dan tak perlu beratur.

Alhamdulillah,
Allah permudahkan kami tanpa perlu beratur panjang .

mamat kepala hijau a.k.a shrek

barisan panjang tu

kami tak payah beratur panjang
rezeki Allah permudahkan terus masuk ke laluan ekspress

8 ulasan:

  1. salam - sy belum sampai lagi ! tak tahu bila - mungkin tahun depan kot...tk info ini

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Pak Itam

    mengapa tak ajak saya sekali
    belum pernah jejak kaki ke tanah singa tu lagi....he he

    Wassalam

    BalasPadam
  3. Salam, Che Mid pun tak pernah sampai.. er.. tengok je le dulu.. ada rezeki sok sampai le kan..

    BalasPadam
  4. Salam,

    x penah masuk sana lagi, cuma tengok dari atas cable car ajek...masa tu anak2 kecik lagi..takut rugi sbb depa belum paham..

    BalasPadam
  5. waalaikumsalam cikgu SAK

    insyallah , sampailah nanti
    tak jauh melaka - singapore hehe

    BalasPadam
  6. waalaikumsalam atuk

    bukan tak mo ajak
    kami naik motor roda tiga ke sana hehehe

    BalasPadam
  7. waalaikumsalam che mid

    insyallah

    saya senang ke sana psl dekat je

    BalasPadam
  8. waalaikumsalam bidarindu

    yup, kalau tak cukup ketinggiannya , memang byk yang tak boleh masuk

    nanti anak2 dah besar ,bolehlah berkunjung ke sana

    BalasPadam