WARGA SCP

Selasa, Disember 27, 2011

KOTA SINGA PART 9 : CRANE DANCE


ALHAMDULILLAH

Crane Dance

Suatu pertunjukan animatronik yang setinggi 10 tingkat. Ia direka oleh pemenang 4 kali anugerah Emmy , Jeremy Railton . Mengisahkan tentang sepasang kren yang jatuh cinta dan mendoakan kemakmuran untuk para tetamu.

Bertempat di Water Front dalam kompleks RWS bermula jam 9 malam. Pada mulanya aku pun tak tahu apakah bentuk pertunjukkannya . Kami mengambil tempat disebelah tepi kerana ditengah2 telah dipenuhi oleh penonton . Pentas terletak di tepi gigi air dengan tempat duduk ala stadium mini terbuka manakala benda alah tu kat tengah2 air . Pertunjukkan ini percuma kepada para penonton .

Tepat jam 9 malam , maka bermula pergerakkan kren jantan diikuti kren betina dengan diiringi muzik latar . Memang menakjubkan kerana pancaran cahaya berwarna warni diikuti dengan semburan air seiring dengan muzik dan tema cerita percintaan kren jantan dan betina gamaknya. Takkan nak dua2 kren jantan , itu gay namanya yang sekarang gejala tersebut semakin menular di kebanyakkan negara termasuklah negara kita sendiri.Ditakuti Allah menurunkan bala bencana macam yang diturunkan pada kaum Nabi luth.

Asy-Syu’araa’ 160-168
“Kaum Luth telah mendustakan rasulnya, ketika saudara mereka Luth, berkata kepada mereka, “Mengapa kamu tidak bertakwa?”.

Sesungguhnya aku adalah seorang rasul kepercayaan (yang diutus) kepadamu, maka bertakwalah kepada Allah dan taatlah kepadaku.

Dan aku sekali-kali tidak minta upah kepadamu atas ajakan itu; upahku tidak lain hanyalah dari Tuhan semesta alam.

Mengapa kamu mendatangi jenis lelaki di antara manusia, dan kamu tinggalkan isteri-isteri yang dijadikan Tuhanmu untukmu, bahkan kamu adalah orang-orang yang melampaui batas.

Mereka menjawab “Hai Luth, sesungguhnya jika kamu tidak berhenti, benar-benar kamu termasuk orang yang diusir”.

Luth berkata ‘Sesungguhnya aku sangat benci kepada perbuatanmu ‘.”


OK lah , layan jelah foto-foto yang sempat aku rakamkan malam itu dalam pertunjukan yang mengambil masa hampir 1/2 jam juga. Tak larat nak berceloteh kerana hari ini aku dan isteri temankan anak ku puasa nazar dan tadi kami balik ke teratak tepi hutan yang dah lama tak balik. Rumput dah tinggi pinggang , kalau ada ular pun tak nampak lalu aku capai mesin rumput lalu zapsssssss . Satu sessi sebelum zohor dan satu sessi lagi sebelum asar dan nak hampir siap. Tapi keletihan punyalah terasa . Ni aku asyik togak air kosong je dah 4-5 gelas .

Good night everybody.
Sweet Dream.

Wasalam










semburan air dengan suluhan lampu berwarna-warni
diiringi muzik latar menjadikan pertunjukkan begitu menarik dan hebat








2 ulasan:

  1. Assalamualaikum Pak Itam

    indahnya ciptaan Allah melalui tangan2 manusia

    Wassalam

    BalasPadam
  2. waalaikumsalam atuk

    moga kepandaian yg Allah kurniakan pada manusia membawa manafaat kepada semua

    BalasPadam