WARGA SCP

Sabtu, November 19, 2011

USS : PART 10 : NEW YORK

Satu lagi park yang aku jelajahi ialah New York di mana sebuah studio mini set pengambaran Light,Camera,Action hosted by Steven Spielberg terdapat si sini. Namun ia hanya sebuah set yang kecil sahaja, namun terlihat kecanggihan "special effect" yang sering digunakan dalam sesebuah pengambaran.

Kami merasai seakan2 berada dalam sebuah bandar yang sedang dibadai tornado melalui kesan bunyi dan juga kesan2 lain seperti berada2 betul2 di situ.

Itulah kecanggihan teknologi masa kini namun yang pasti semuanya tetap dan tak akan dapat menandingi kuasa Allah S.W.T.



Aku sempat merakamkan beberapa foto menarik di sekitar New York. Tak dizinkan Allah lagi nak jejakkan kaki ke bandar raya New York yang sebenar, dapat lihat kat sini pun jadilah .

Kepingin rasanya nak menjejakkan kaki ke Universal Studio di Orlando , USA yang sangat besar untuk melihat dan merasai sendiri kecanggihan teknologi terkini dalam bidang pengambaran .

Teringat dulu2 yang sebenarnya aku pernah merancang dengan mak itam nak menjelajahi bumi Uncle Sam ni suatu masa dulu, namun kerana aku tinggal di hujung Tanah Melayu dan urusan untuk mendapatkan visa ke sana agak sukar atas faktor jarak dan masa kerana semuanya di ibu kota.

Lagi satu nak kena isi memacam jenis borang secara atas talian dulu , baru buat bayaran proses dan kena temuduga dulu dengan segala macam dokumen yang perlu di siapkan , lantas aku terus batalkan niat ku hinggalah ke hari ini kerana tak semestinya visa ke sana lulus setelah menjalani temuduga .

Akan datang tak tahulah , mana tau ada rezeki dan keizinan Allah untuk aku menjejakkan kaki ku ke sana. Namun semenjak islamfobia yang melanda dunia barat ni terutama negara uncle sam ni, lagilah niat ku ke sana semakin berkubur. Ada hikmah yang terkandung sebenarnya yang hanya Allah je yang Maha Mengetahui.




4 ulasan:

  1. bestnya! cadang nak ke sini - tak tahu la bila - insyaallah akan sampai jua...

    BalasPadam
  2. Salam pak itam

    Ikut pak itam melancong dalam blog jer...heheh

    BalasPadam
  3. cikgu sak

    insyallah,
    ni cuti sekolah kan panjang hehehe

    BalasPadam
  4. waalaikumsalam shami

    saya pun suka melancong melalui alam maya hehe

    BalasPadam