WARGA SCP

Sabtu, Julai 03, 2010

ROAD TO AFRIKA : SUN CITY : P4

ALHAMDULILLAH

Penerokaan kami di Lost Palace di Sun City diteruskan dibahagian dalam yang menyerlahkan lagi seni binanya apabila terlihat bumbung lutsinar yang dibina menggunakan gading gajah.

Kami diberi penerangan panjang lebar berkaitan kerja2 pembinaan Lost Palace ini dari mula hingga akhir sambil menghilangkan dahaga dengan keenakan perahan jus orange yang disediakan.

Namun hati meronta2 apabila ternampak seekor gajah yang dibina dari gangsa di bahagian luar seperti memanggil2 ku.


mendengar celoteh sambil membasahkan tekak

lihat kehebatan senibinanya

tiang seri





sob,sob,sob
cinta mak itam ku dah beralih arah ke pak itam lain
hehehe


lukisan minyak yang begitu hidup

deco dari gading gajah

dari gading gajah

opssssss bwh umur tutup mata
tapi inilah menjadi kebangaan mereka
kerana masyarakat asli zulu
yg belum berkahwin mmg tak tutup atas


gajah ni yang memanggil2 ku

10 ulasan:

  1. hebat senibina - senireka nya...kalah negara kita...ingatkan orang itam - bangunan nya macam biasa2 aje...cantik sungguh!

    BalasPadam
  2. salam from Makkah


    asam pedas daging gajah takda ker...? hehehhehe


    wasalm

    BalasPadam
  3. salam CR..

    lukisan gajah tu memang nampak macam gajah betul2 .mata ummi hampir2 tertipu...
    awat la mak itam dok pi lari kat pak itam lain tu , ha yg ni memang betul2 pak itam.
    he he he

    BalasPadam
  4. Assallamualaikum Pak Itam,

    Dengar negara Afrika kita ingat biasa-biasa saja. Nah..sekali tengok N3 Pak Itam, tersandar kita dengan ketinggian senibinanya yang unik dan istimewa.. mengkagumkan.
    Mama terasa bertuah pula dapat melihatnya diN3 ni. Thank you.

    BalasPadam
  5. salam cikgu sak

    saya pun kagum sebenarnya

    cuma , sebelum ni SA ramai yg tak tahu , tapi sebenarnya ia Permata Hitam yg dikurniakan Allah di muka bumi yg byk keistimewaannya

    BalasPadam
  6. salam cl

    hehehe ada pak lie

    bisa di atur hehe

    BalasPadam
  7. salam kak ummi

    rakyat mrk kaya dgn bakat seni sebenarnya

    kalau lihat produk kraf yg dihasilkan, rasa nak bawak balik semuanya hehehe

    BalasPadam
  8. salam mama nadz

    itulah, kita sebelum ini tak pernah terdedah dgn benua afrika

    tapi sebenarnya, byk produk pelancongan yg unik dan lain dr lain terdapat di sana , salah satu safari dan byk lagi

    alhamdulillah, saya sempat mengunjungi 90 % dari apa yg saya rancang sebelum pergi, krn kesuntukan masa dan jarak dr satu tempat ke satu tempat yg jauh
    itu pun baru Johannesburg dan Durban

    insyallah, saya akan merancang utk meneroka SA nanti lagi krn byk lagi yg menarik menunggu di sana

    BalasPadam
  9. salam azima

    cantikkan

    BalasPadam