WARGA SCP

Selasa, Mei 04, 2010

TUKANG KACAU

ALHAMDULILLAH

Hari minggu yg lalu, kami hanya santai di rumah HC. Pagi seperti biasa ke pasar tani.
Hari ni ikan tak banyak, mungkin kerana angin kencang.
Tapi dapatlah juga kepala mayong dan beberapa jenis utk bekalan seminggu nanti

Sebelum tu pak itam dah hantar "Apply Form" pada mak itam merangkap menteri dalam rumah
mengidam nak makan daging masak asam pedas berempah

padahal minggu lepas baru makan lagi menu ni, tapi rasa tak puas hehehe
maka kenalah beli daging dan tetel serta kelapa parut kerana nak buat kerisiknya

Biasanya, mak itam hari minggu balik pasar terus ke dapur, masak awal , jadi boleh relax dan golek2 awal sikit hehe

semasa mak itam tengah beroperasi di dapur,
pak itam merangkap tukang kacau ni pun sampai dengan "senapang"

Apalagi, pak itam pun mulalah menembak apa2 yang patut kat dapur tu
proses memasak pak itam dapat rakamkan disini
inilah hasilnya buat santapan kami tgh hari lepas


maklumlah, hanya seminggu sekali je kat HC
jadi tong berasnya pun seminggu sekali dibuka
semalam pak itam tolong mak itam
ketukkan dan jemurkan tong beras tu
ada kumbang beras
hehehe

proses pertama

dah siap masak

semangkuk ni mmg khas untuk CL
tapi semalam CL pun sibuk juga kat dapurnya di Makkah
sampai dia lupa, janji nak datang
puas pak itam tunggu
pak itam sms tapi tak balas
akhirnya pak itam makankan utk CL

"tut" ayam dgn ikan kurau masin

sayur jangan lupa utk kesihatan

25 ulasan:

  1. salam
    pak itam..
    ambik tempat dulu
    baru baca.. hehhehehe

    BalasPadam
  2. salam
    pak itam..

    sedapnya nampak daging masak asam pedas tu.. pandai mak itam masak... nak rasa tapi tak boleh.. pak itam bagi cik lie jer... huuhuhu sampai hati....

    BalasPadam
  3. salam from Makkah..


    maapkan cl sebab tak sempat nak jwap sms tuh...busyyyyyyyyyyyy sangat...heheheheh..

    hari nih pun busyyyy....10 silent reader drtg terjah CL la...karang nak p makan depan Haram Tamis roti dng depa semua...


    waslam

    BalasPadam
  4. Salam pak itam...alahamdullah reseki Allah bagi. Sedap2 manu kesemuanya kan.
    Nanti boleh MI cube try test ye...

    BalasPadam
  5. salam CR..

    hai Azie ,semalam akak dh amik no wahid ari ni dia cepat amik tempat nooo..

    teringin nya nk rasa asam pedas tu tp tu ler hanya khas utk CL jer , telan lioq je ler , he he he

    nk balik dah majok nih

    BalasPadam
  6. salam pak itam,

    kirim salam kat mak itam!

    majuk arr..cam ummi gak...pak itam tak pelawa kita..

    BalasPadam
  7. tuuut ayam tu sedap ooo, makan sampai berlemak kat mulut, hehe

    BalasPadam
  8. Salam Pak itam

    Moga bahagia bersama mak itam..heheh bila nak jemput kita orang semua makan ramai kat HC heheh

    BalasPadam
  9. salam Pak Itam


    Moga berdua sentiasa dalam kebahagian.
    Sedapnya lauk2 tu....tut.... tu makan sorang ke? Banyaknya...

    Pak Itam ada saham kat Pizza Hut ya...

    BalasPadam
  10. Ya Allah...hanis dr td tahan tanak mkn tgh hari nie...terus jd lapar sangat bila tengok masakan mak itam nie...huhuhuuh

    BalasPadam
  11. Salam,

    dlam byk lauk tu...yg 'tut' jugak pilihan hati...Taj juga suka yg 'tut' tuh...hehhe

    BalasPadam
  12. Salaam Pak Itam,

    uishkk "lemak berkrim disukai ramai" betui la menu Pak Itam nih...hehe...

    shakali-shakala ajer kan?

    VpeaceV

    BalasPadam
  13. salam rezeki

    huhuhu.. mommy's coming summer ni!!! Jeng jeng jeng. Dah list dah nak makan apa.. cuma tak de daging tetel kat sini huwaaaaa!!!
    Yes!!

    BalasPadam
  14. Waalaikumsalam my life

    tu ambik tempat dh buat reservation tak hehehe

    tu utk cl psl kat sana mana nak cari asam pedas hehehe

    kat sini banyak hihi

    BalasPadam
  15. Waalaikumsalam cl

    tulah , makan roti tamis tak ajak dan tak hengat pak itam spi jadi tamis roti dah hehe

    sekeping makan 10 org cukup tak hehe

    BalasPadam
  16. Waalaikumsalam MI

    insyallah, suatu hari nanti MI boleh cuba kalau ada rezeki hehe

    BalasPadam
  17. Waalaikumsalam kak ummi

    tak baik merajuk, nanti lekas tua tau hihi

    BalasPadam
  18. Waalaikumsalam kak nab

    kak nab pun nak merajuk, kalau merajuk cepat tua tau

    bebaik kak nab 5 series terus 9 series nanti hihihi

    BalasPadam
  19. salam KOG

    mesti suka makan tut... ayam tu hehehe

    BalasPadam
  20. Waalaikumsalam shami

    insyallah , nanti satu hari sampailah kalian ke HC nanti hehe

    BalasPadam
  21. Waalaikumsalam mama ju

    tak banyak tut ayam tu hehehe

    sesekali je makan tut ayam tu

    laaaa, mama ju tak tahu, saya kan tukang hantar pizza sambilan hehe

    BalasPadam
  22. salam hanis

    hehehe hanis
    tak elok kalau tak makan tgh tau, pi lah makan , rugi tak makan hehehe
    ni pak itam racun hanis suh pi makan hehe

    BalasPadam
  23. salam taj

    tut ayam tu sedap buat ulam nasi hehehe

    BalasPadam
  24. Waalaikumsalam kak chik

    sesekali je kak chik, karang selalu nanti mulut pun jadi tut... ayam juga hehe

    BalasPadam
  25. Waalaikumsalam khairyn

    alhamdulillah, mak nak datang cuti summer kat sana ye heheh

    ni mesti kes khairyn nak pujuk mak agar mak setuju khairyn boleh tinggal lama sikit kat sana lps habis study hehehe

    BalasPadam