WARGA SCP

Jumaat, April 19, 2013

PART 29 TANAH SUCI MAKKAH : BLUE HOUR AT MASJIDIL HARAM Part 1

  بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم 
ALHAMDULILLAH

Blue Hour At Masjidil Haram

Suatu suasana yang begitu indah yang aku dapat saksikan dan berkesempatan merakamkan selepas waktu subuh . Macam biasa aku ke Masjidil Haram untuk solat subuh. Kali ni aku bawak sekali DSLR aku yang aku selitkan kat beg  kecil aku tu .

Dari Al Massa, terus naik ke atas ikut jambatan tu ke tingkat dua dan naik lagi oskilator ke atas .Suasana sungguh tenang dan mendamaikan pagi tu.

 Banyak yang boleh dilakukan sebelum masuk azan subuh. Solatlah solat sunat taubat, solat sunat Tahajjud, Solat sunat Hajat berulang kali pun tak apa kerana sangat besar ganjarannya di sini
kerana di sinilah Allah sediakan peluang
kepada kita untuk memenuhkan "tabung dan bon simpanan akhirat"
dan rebutlah serta jangan sia-siakan.
  
Lepas solat subuh , jemaah dah mula turun dan lebih kurang 
10-20  minit lepas tu apabila keadaan dah agak lenggang sikit di atas , barulah aku keluarkan DSLR aku dan mula merakamkan detik-detik indah Blue Hour at Masjdidil Haram .

Ni ada sedikit aku kongsikan saat2 yang begitu indah dan mendamaikan dari atas bumbung Masjidl Haram.

Harap kalian enjoy dengan foto yang tak seberapa ni kerana terdapat "noise"sikit kerana aku ambil secara handheld je .
Malas nak cuci"noise" tu masa editing.

BLUE HOUR AT MASJIDIL HARAM
MAKKAH AL MUKARRAMAH




anak bulan yang tak berapa penuh









12 ulasan:

  1. SubhanaAllah1 cantik sgt. Saya hanya dpt blue hour kat masjid putrajaya..jadilah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah

      ok tu krn saya pun tak pernah sampai lagi Putrajaya hehe

      Padam
  2. subhanaALLAH....sgt2 cantik. harap2 1 hari nnt dptlah sy jejak kaki ke sini jugak. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah

      Moga dijemput menjadi tetamuNYA suatu hari nanti

      Insyallah

      Padam
  3. Akak doakan Henry Fox dapat sampai ke sini. Amin

    BalasPadam
  4. Allahuakbar.......betul2 menggamit rindu....Ya Allah...jemputlah hamba Mu ini ke rumah Mu lagi....

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Tn Hj,

    Merasai akan ketenangan melihat akan gambar-gambar di N3 Tn Hj...seperti berada di Masjidil Haram...Terima Kasih ...Diharap keuzuran yang dihadapi sembuh sepenuhnya agar dapat beribadah semula di Masjidil Haram & Masjid Nabawi........

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam Tn Hj

      Moga tuan diberikan kesihatan yang baik dan dapat lagi ke sana

      Insyallah

      Padam
  6. Salam bapak. Subhanallah, cantiknya blue hour di situ. Noise tu buat tak nampak sudah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam

      noise tu datang dari limpahan lampu sport light yg membiaskan cahayanya

      namun blue hour di Masjidil Haram memang indah utk dirakam

      Padam