WARGA SCP

Selasa, September 13, 2011

MAKKAH : DARI JENDELA KAMAR AL MASSA : part alif


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السلام عليكم dan Selamat Sejahtera

Alhamdulillah

Kerana membawa ibu mertua ku yang mengalami masalah jantung, jadi aku seboleh2nya cuba mencari pakej yang menyediakan penginapan yang agak berdekatan dengan Masjidil Haram .

Sebelum aku menggunakan pakej yang sekarang ni , aku telah melakukan tempahan melalui sebuah agensi pengendali umrah yg agak terkenal juga di JB sejak awal tahun juga.

Ia akan menguruskan penerbangan serta hotel di Madinah manakala hotel di Makkah pula akan diuruskan sendiri oleh ku kerana pihaknya tak dapat menawarkan kedudukan hotel yang berdekatan Masjidil Haram.


Lalu aku pun menghubungi salah seorang anak angkat towkey sebuah hotel berhampiran Masjidil Haram untuk membuat tempahan ketika kami berada di Makkah nanti.

Alhamdulillah pada masa tu semua urusan berjalan dengan lancar dan hanya tinggal nak buat pembayaran je tapi kena tunggu "confirm ticket flight" dulu yang sepatutnya sebulan sebelum berlepas oleh agensi tu tadi. Tapi Allah lebih mengetahui akan segala2nya . Kita hanya merancang dan Dia yang menentukan.


Syarikat pengendali pakej umrah di JB tu telah membatalkan pakej pada tarikh yang sepatutnya kerana masalah tiket penerbangan katanya .Tapi pada awalnya, pegawainya tak menerangkan apa sebenarnya yang berlaku .

Tapi akhirnya selepas aku menyatakan hasrat ku untuk membuat pembatalan ,dari salah seorang stafnya yang lain aku diberitahu yang mereka sebenarnya tak booking seat utk tarikh tu sebenarnya, tu yang tak dapat tiket .



Aku pun tak faham cara mereka berurusan , kalau begitu , lebih baik jangan iklankan jika benda tu tak wujud atau masih takde kata pemutus.

Namun aku bersikap positif dan berbalik pada qada dan qadar Allah.
Aku dah berusaha, tapi kata putus oleh Allah , tuhan pentadbir sekalian alam.

Tu yang aku terus buat pembatalan dgn syarikat pengendali tu dan alhamdulillah dengan izin Allah jua , aku pergi dengan syarikat pengendali umrah lain yang mempunyai cawangan di KL .

2 0rang sahabat aku CL dan Uncle pernah bertugas di
Al Safwah Royale Orchid
suatu ketika dulu



Oleh kerana sebab itulah, rancangan awal nak menginap di hotel tempat anak angkat towkey tu terpaksa dibatalkan . Kebetulan pula masa kami sampai nanti, anak angkat towkey tu pun takde di situ kerana outstation selama 2 bulan meraikan makhluk Allah di lautan.

Satu lagi, pihak pengendali yg ni tidak membenarkan ku membuat tempahan sendiri untuk hotel di Mekkah.

Aku memandang semua yang berlaku penuh hikmah dan hanya Allah yang mengetahui.

Kat Al Safwah Tower,
macam2 ada , tapi aku belum berkesempatan lagi ke sana
aku skodeng dari jauh je



seronok aku menikmati panorama malam yang sentiasa sibuk
walaupun dah larut malam

8 ulasan:

  1. Assalammualaikum CR

    Sapalah anak tokeh tu kan,kan...
    Gambar tu cantik2.Wah bangunan semuanya tinggi2 ya..

    BalasPadam
  2. Salam Dari Makkah...


    Pak rejeki....correction...bukan pernah bekerja suatu masa dahulu...tapi masih lagi bekerja sejal dulu lagi...
    jgn mareeeee nanti kena jual....khmasah riyall
    hehehehehehheeh

    waslam

    BalasPadam
  3. waalaikumsalam MJ

    heheehe anak kesayangan tokeh pasal punya kemahiran tinggi dalam menguruskan departmentnya hehe

    BalasPadam
  4. waalaikumsalam cl


    hehehe up sikit
    arbaa riyal hehehe

    ingat al jewaal dan al safwah tu tak geng pasal dah pecah kongsi hehehe

    BalasPadam
  5. kpah haritu tinggal ikut celah safwah tower ngan hilton tu. apasal tak booking tawhid jer pak itam. turun terus masuk pintu masjid hehe..
    kpah doa next time pegi allah bagi rezki duk kat tawhid.

    BalasPadam
  6. kalau dok kat tawhid...allahuakbar!

    BalasPadam
  7. kak pah

    hehehe semua kira last minute deal dgn travel agent tu kak, 2-3 minggu sebelum bertolak

    hasrat awal di Safwah Tower tak kesampaian dan diizinkan Allah

    BalasPadam
  8. kak nab

    insyallah,

    moga dimurahkan rezeki kita semua dijemput lagi menjadi tetamuNYA

    BalasPadam