WARGA SCP

Ahad, Januari 03, 2010

HEPI BESDAY SAUDARA KU : CL

gambar tahun 2008
tembamnya he he he

gambar 2009 , dah tak tembam he he he ganazzz tu

Alhamdulillah, hari ini tanggal 3 januari , genap 4....tahun sahabat dan saudara seagama ku , CL.
Hampir 2 tahun berada di tanah suci Makkah , satu kesempatan yang diberikan Allah SWT untuknya yg tak terfikir olehnya sama sekali sebelum ini. Itulah "suatu catatan perjalanan" yang direncanakan oleh Allah SWT untuknya . Dikau sangat beruntung dari segala "keberuntungan" yang diberikan Allah kepada insan-insan lain di dunia kerana sering berada di "rumah Allah" dan dapat beribadat di sana yang "sangat-sangat" didambakan oleh setiap insan muslim .

Semoga segala impian murni mu dalam merealisasikan "beberapa perkara" dipermudahkan oleh Allah SWT dan tercapai, insyallah.

Sesungguhnya perjalanan hidup mu sebelum ini yang penuh ranjau dan cabaran terkandung hikmah dan nikmat disebaliknya yang hanya Allah saja mengetahuinya.

Semoga perjalanan hidup mu selepas ini sentiasa disinari dengan benih-benih kegembiraan dan diberkati serta dilindungi Allah SWT setiap masa.

Sekali lagi "selamat pengantin baru" OPSSSS TERSALAH UCAPAN

NGEH,NGEH,NGEH

SELAMAT HARI ULANG TAHUN

ALLAH SELAMATKAN KAMU


Pak Itam memetik ayat-ayat awal dalam blog PDKM untuk sekian pertama kalinya "

Asssalamualaikum......Petama kali aku jejak kan kaki kedalam Masjidil Haram atau lebih di kenali dgn pangilan Haram hati ku amat berdebar2 dan rasa takut pun ada...mungkin aku pernah dengar ramai org bercerita tentang macam2 yang berlaku didalam ni tapi Alhamdulilah aku bersyukur pada allah dgn izinnye tiada apa yang berlaku pada diri nii...Terasa sayu dan gembira bila pertama kali aku dapt menatap Kaabah yang penuh dgn kebesarannye...terpegun aku tak terkata seketika...lalu terus aku berdoa berkali kali menyebut nama Ilahi serta melaku kan solat sunat di depannye...Alhamdullah sudah hampir 5 bulan aku disini..tersa amat gembira dan seronok tak terkata pengalaman aku disini...tu...gamabr di sebelah tu ada lah gamabr aku pada bulan julai yang lalu..nampak gemuk kan muka aku masa tu...al maklum lah dari malaysia datang so masa tu makan mnum aku semua ada di malaysia aku sebat lah..jadi bila mai sini naik lah badan aku 84kg...woww...tapi kalau skg aku cakap berat aku dah 72kg semua org mesti tak percaya kan...sebab dalam masa dua bulan berat aku dah jatuh 12kilo( Never mind next episod i will tell u all why)...

Mengalas tanggungjawab untuk membawa perkembangan berita dan gambaran terkini di kota Makkah dengan sukarela yang pastinya kita tidak pernah jemu untuk mendengar dan menatapnya walaupun sejuta kali di paparkan gambaran yang sama, itulah kelebihan kota suci Makkah.

Semoga usaha mu ini mendapat ganjaran yang setimpal dari Allah SWT .
Semoga apa yang kau idamkan tercapai dengan izin Allah SWT

Doa pak itam untuk CL agar kehidupan mu sentiasa diberikan sinar kegembiraan dan kebahagian yang dicari, iaitu "kebahagian yang hakiki" di sisi Allah SWT

Semoga hidup mu sentiasa diberkati dan di bawah perlindungan Allah SWT

Amin

15 ulasan:

  1. Salam SAudar ku Rezeki...

    Masyaalah...tak terkata hati ku bila menatap paparan dari saudara Rezeki mengenai diri ku ituh..Hanya allah swt sahaja yang dapat membalas jasa dan budi baik mu saudara..dengan rasa hati yang rendah ini saya mengucap kan jutaan terima kasih atas ingatan saudara ku...insylah doa ku padamu serta keluarga mu akan ku titipkan tiap waktu solat di depan Kaaabah..insyalah..semoga allah swt memebrkati suadara sekeluarga dunia dan akhirat..

    waslam

    BalasPadam
  2. salam CR

    habis je "hari" CP, masuk lak "hari" CL.. nasib baik kami x buat parti, kalau x, bukan 24 jam, jadi 48 jam kat rumah ni ngeh ngeh ngeh..

    BalasPadam
  3. CR....saya tumpang ucapkan Selamat Ulangtahun Kelahiran buat En Li yg amat saya kagumi. Moga bahagia hidup di dunia dan akhirat.

    THANKS CR for this n3

    BalasPadam
  4. Salam CR..

    bingkisan doa dan catatan iklas dari teman seangkatan.. (CR kepada CL)

    diikuti sambutan amin dari sahabat yang muda sket dari angkatan bersekutu diatas.. (kak ngah lah tu.. heh heh)

    Cik Lie.. semoga hidupmu didalam limpah rahmat Nya dan diberkati dunia dan akhirat.. perjalanan mu masih panjang.. dugaan pasti mendatang.. dengan kecekalan mu.. InsyAllah.. CL boleh!

    Hepi Besday CL..

    BalasPadam
  5. Salam CR<

    masya Allah, az terlupa lah nak buat n3 untuk CL.Penat sangat semalam drive drpd kl ke pontian. Balik umah lepas terus bummmmmmmmmm.

    nasib CR ingatkan ni.

    Selamat Harilahir adikku CL. Semoha dipanjangkan umur, dmurahkan rezeki dan dimudahkan jodoh.

    T

    BalasPadam
  6. Salam

    kalau disuruh pilih gambar yg mana menawan hati CM pilih yg tombam tu,comel loor...

    Hepi besday CL...insan yg sungguh rendah diri yg saya kenali..moga semakin kuat mengharungi hidup..doa sajer yg mampu saya titipkan..

    BalasPadam
  7. salam lie,

    apalah sgt jika hendak dibandingkan dgn nilai sebuah persahabatan. pak itam beruntung ditakdirkan utk mengenali seorg insan bernama azli
    alhamdulillah.

    BalasPadam
  8. salam che pit

    "muntah" mkn kek ngeh,ngeh,ngeh

    BalasPadam
  9. salam kak ngah

    "angkatan" he he he mcm nk pi perang ngeh,ngeh,ngeh

    BalasPadam
  10. salam az

    az cuti2 malaysia he he he tu yg penat drive

    BalasPadam
  11. salam cm

    kalau murid kat sekolah yg "tembam" tu selalunya suka bantu cikgu kan he he he tapi belanja sekolah dia mau double ngeh,ngeh,ngeh

    BalasPadam
  12. Salam CR...

    Istimewa dari sahabat....
    Kak Ngah bila Pak itam nak celeberate besdey kak Ngah...pulak ngeh..ngeh..ngeh

    P/s Tertinggai beberapa N3 ...akhirnya ada kuar gambar pak Itam...aikk gambar mak itam...bila pulak nak kuar..ni..hehheh

    BalasPadam
  13. Salam,
    Yelah..tak lama lagi besday CL. Selamat Hari Jadi untuk CL.

    BalasPadam
  14. salam shami

    kak ngah punya besday setiap hari he he he diakan puteri bunian keh keh keh

    BalasPadam