WARGA SCP

Rabu, Ogos 03, 2011

ISTANBUL : PUNCAK CAMLICA



بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم dan Selamat Sejahtera
ALHAMDULILLAH

Kala kami sampai ke puncak Camlica, kelihatan deretan kedai masih baru di buka dan tempat letak bas yang sentiasa penuh kelihatan masih kosong lagi . Rasanya kerana kami tiba agak awal lagi. Aku lalu menyeluk kocek ku lalu mengeluarkan kunci Camlica dan membukanya hehehe

Puncak Camlica ni hanya 945 kaki je dari paras laut tetapi menyajikan panorama indah sebahagian Istanbul , selat bosphorus serta kota Galata .




kalau sebelah malam pasti lagi cantik dengan kerlipan lampu

Aku tak lepaskan peluang merakamkan panorama indah dari atas puncak Camlica yang kelihatan jelas salah sebuah jambatan yang menghubungkan Benua Eropah dan Benua Asia . Cuaca begitu indah pagi ini dan kelihatan kediaman penduduk berselerakan dari kejauhan.

Kami juga merakamkan foto secarai beramai2 berlatarbelakangkan panorama Istanbul sebagai kenang-kenangan . Sungguh indah alam ciptaan Allah di muka bumi ini dan aku amat bersyukur kerana diberi peluang oleh Allah menikmatinya .

Alhamdulillah.

aku suka angle ni




Di sini juga terdapat beberapa buah restoran dan juga beberapa buah kedai yang menjual cenderahati namun masih belum dibuka kerana awal pagi lagi. Setelah hampir sejam menikmati panaroma indah di atas puncak Camlica, destinasi kami seterusnya ialah masuk semula ke benua Eropah dan akan makan tengahari awal sedikit .

Meninggalkan puncak Camlica menuruni bukit dan kawasan perumahan yang agak ekslusif di sini merentasi semula selat Bosphorus. Macam biasa kesesakan lalu lintas terpaksa ditempuhi dan memakan masa 1 jam juga untuk ke destinasi seterusnya.

Mengikut Tour Guide , akan menikmati makan tengahari di Seafood Restoran dan aku dah bayangkan siakap 13 rasa dengan tomyam serta sotong goreng tepung dan juga la la serta ta ta. Adakah semua menu tuuuuuuu

Nantikan cerita seterusnya

kedai cenderamata

sekumpulan menara pencawang




jammed







rasanya banyak kali juga aku merentas benua eropah ke benua asia
dan sebaliknya
itulah kelebihan Istanbul



6 ulasan:

  1. Aslkm Cr

    Alamak teringatlah tempat ni, cantikkan..
    tapi sejuk!

    BalasPadam
  2. alhamdulillah,cantik-cantik view yang dipaparkan

    BalasPadam
  3. waalaikumsalam mama ju

    pasti kenangan lama mengusik hati hehe

    BalasPadam
  4. az

    kalau malam pasti lebih cantik

    BalasPadam
  5. CR,

    Cantik sungguh pemandangan di sini, salah satu golden dreams saya. Insyallah. Ameen

    BalasPadam
  6. rosli

    insyallah, tuan dh boleh rancang dan semoga dapat direalisasikan , umrah sebagai keutamaan dan persinggahan di Istanbul sebagai selingan , akhirat dpt dan sekaligus dunia juga dengan izin Allah

    BalasPadam